joi, 19 august 2010

ziua 2-5


Am tot încercat sa scriu zilnic. Am destule de spus, fiecare zi pe aici pare o mică aventură.

Am spus ca merită începută povestea cu un mic curs de geografie şi cultură generală despre Yemen. Şi am încercat asta:

" Lucrare de control

Yemenul este o ţară din peninsula arabică. Cea mai sudica tară a peninsulei, cu urmatorii vecini: Omanul la est şi Arabia saudită pe partea nordică. Vestul si sudul ţării sunt imprejmuite de marea roşie respectiv golful Aden. Pe partea cealaltă a marii Roșii, la distanta mica (aproximativ 200 250 km) se afla Eritreea (habar n-aveam de existenta ei), Djibouti si Somalia (pe partea cu golful Aden) Toate aceste tari sunt in Africa, cornul Africii mai exact.

Relieful este muntos, si desertic. Stânci si nisip în general. Ca suprafaţă e de două ori mai mare ca România (2,2x) a 49-a tară din lume ca suprafaţă. Capitala este Sana´a ..."


N-am mai continuat. Scrie mai bine pe wikipedia despre țară. Acolo veți afla că aproximativ 18% din yemeniţi trăiesc cu 1,5 $/zi. Nu și unde stau eu. Aici câștigă intre 200 şi 500 USD /lună. Adică tot o gramadă... am considerat importantă informaţia pentru că definește nivelul de trai.

Plictisit de informații generale, am trecut la:

"Aventuri in Yemenia

Ziua 2

Trezirea dis de dimineața a fost dificilă. Asta şi pentru că cei de la recepție au înţeles 4:30 in loc de 5:30. Un fleac. Ciuruit de somn, am început ultima zi a călătoriei spre Aden. Sana´a capitala Yemenului este la aproximatix 2300 m altitudine, motiv pentru care temperatura de dimineata, ca si seara dealtfel era foarte scazută. Am experimentat in Yemen 17°C in mijlocul verii! ".

Hai frate... prea multa informație personală...


Repet, e sărăcie pe aici. Aden-ul chiar dacă e un oraș vechi de multe mii de ani, timpul parcă l-a conservat. E o lume pe care multi dintre noi o refuză. Şi nici nu pot să nu le dau dreptate. Pot ușor renunța la un anumit grad de confort, atâta timp cât minimul necesar e îndeplinit.
Confortul pe care-l am în casa în care locuiesc, mașina pe care o folosesc îndeplinesc o parte din aceste condiții. Nevoia de consumism îmi este satisfăcută prin Mall-al aflat la scurta distanţă de casă.
Dar pe strazi e mizerie... aerul fierbinte si permanent umed, marea care ma inconjuoară formează şi intreţin un miros dulceag, greoi.

Adenul a avut ultima perioada de glorie, atunci când s-a inaugurat canalul Suez. Atunci traficul maritim dinspre Mediterana si-a făcut loc spre oceanul Indian, scurtând un drum ce presupunea ocolirea întregului continent African. Portul Aden a devenit un important nod. Asta i-a atras pe englezi.
Ei au construit Little Aden, micul orășel în care sunt, in jurul unei rafinarii. După ce rafinaria a scos destul profit, au plecat englezii.

Nu foarte demult, în 1967. După englezi, au staţionat ceva vreme si ruşii. Nu cred ca astia au facut ceva, cert e că yemeniţii împrumută multe de la somalezi, chit ca-i privesc ca pe niste cersetori.





sfarşitul primei părţi.


P.S. multumesc lui Mihai care ma incurajează să umplu spaţiul virtual cu incă o găleată.
Pentru incurajarea acestui obicei, apasati tasta "Comentaţi"


4 comentarii:

  1. Sincer sa fiu imi place amestecul de geopolitica cu pareri personale. D-aia e blog si nu enciclopedie.

    RăspundețiȘtergere
  2. phahah...nu stiu cum arata yemenitzii din yemenia, dar tu arati tare "yemenit" cu barba

    RăspundețiȘtergere
  3. @ monica: zi-i sa-si lase si mustata.Doar cu barba iti da ,,shalom"

    RăspundețiȘtergere
  4. Frate, daca vreau sa aflu despre iemen, ma uit la discovery sau pa wikipedia....baga si tu mai mult ce faci TU p-acolo, cu cuvintele tale, ca le ai si scrii misto. Cine citeste aici n-o face pt geografie, ci pt impresiile tale, nu??!....plm, ma gandeam si io asa....

    RăspundețiȘtergere